Пріоритетні напрямки роботи психологічної служби ДНЗ:

gallery/0_75993_cd74fa0c_xxxl
Тернова Анастасія Вадимівна ДНЗ №293 місто Запоріжжя

ВИ МОЖЕТЕ

ознайомитись з цікавими та корисними консультаціями, підготовленими нашим практичним психологом,

ТЕМИ ЯКИХ ПОДАНІ У ПЕРЕЛІКУ НИЖЧЕ

- Розвиток пізнавальних процесів дошкільнят;
- Вивчення психологічної адаптації новоприбулих дітей;
- Вивчення готовності дітей до навчання в школі;
- Психологічна просвіта та підвищення психологічної компетентності батьків;
- Профілактика насильства в освітньому процесі;
- Інклюзивна освіта;
- Підвищення професійної компетентності практичного психолога.

Про збереження та зміцнення психічного здоров'я дитини.


Психічне здоров'я дитини - стан душевного благополуччя, емоційного комфорту, впевненість у своєму майбутньому, пов'язана з відчуттям захищеності свого «Я».
Психічно здорова дитина - характеризується гармонійністю розвитку, врівноваженістю, адаптивністю, а також духовністю, орієнтацією на саморозвиток і самоактуалізацією.

 

Гармонійний особистісний розвиток і фізичне здоров'я сприяють успішній адаптації дитини у соціумі.

Емоційна потреба у любові та захищеності посідає перше місце серед душевних потреб дітей.

Недостатнє задоволення цієї потреби зумовлює виникнення у дітей короткочасних і тривалих негативних психічних станів. Майже кожна ситуація, у якій зневажається, а той принижується почуття власної гідності дитини, сприймається нею як критична. Потреба дітей у повазі є дуже важливою. Задоволення цієї потреби веде до підвищення рівня психічного здоров'я дитини, і навпаки.

Відомо, що незадоволення значущих для дитини потреб породжує страждання, а часті страждання призводять до «руйнівних» емоцій»: гніву, злості, агресії. Вони руйнують і саму дитину (її психіку, здоров'я у цілому), і її взаємини з оточенням. А від досвіду, набутого у період дошкільного дитинства, значною мірою залежить, буде дитина оптимістом чи песимістом, наскільки віритиме у свої сили, а отже, як зуміє здолати звичайні труднощі життя, протистояти перешкодам, спокусам тощо

Дуже важливо помічати відхилення у поведінці дітей і вчасно надавати відповідну психологічну допомогу. Саме від уміння вихователя вчасно підмічати, правильно розуміти та корегувати особливості емоційних проявів дитини у процесі регуляції нею своєї ігрової діяльності і спілкування багато у чому залежить подальший розвиток підростаючої особистості.

 

 

 

 

 

 

 

Криза трьох років: зрозуміти, а не здолати

 

 

 

 

 

 

Дитина раннього віку: як не допустити перевтоми

 

 

 

 

 

 

Рекомендації батькам щодо виховання

 

 

 

 

 

 

 

Якщо дитина відмовляється від їжі

 

 

 

 

 

 

 


Як сформувати у дитини позитивне ставлення до школи

 

 

 

 

 

 

 

Готовність дитини до школи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подолання тривожності та дитячих страхів

 

 

 

 

 

 

 

Чому діти плачуть

 

 

 

 

 

 

 

Піклуватися про психологічне здоров'я дитини – завдання батьків

 

 

 

 

 

 

Комп'ютерна залежність у дошкільників

 

 

 

 

 

 

 

 

Гіперактивна дитина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Агресивна дитина

gallery/0_75993_cd74fa0c_xxxl

При надходженні в дошкільний навчальний заклад всї діти проходять через адаптаційний період. Адаптація - це складний процес пристосування організму, який відбувається на різних рівнях: соціальному, фізіологічному, психологічному.
Лікарі та психологи розрізняють три ступеня адаптації дитини до дитячого садка...

Третій рік життя називають критичним через системні зміни у психіці дитини, новий етап у формуванні її особистості.                                      Кризовий період засвідчує один із важливих моментів розвитку дитини раннього віку – усвідомлення себе як окремої істоти, яка має власні бажання, що не завжди збігаються з бажаннями інших. Це спричиняє появу...

Адаптація дитини до дитячого садка

Ранній період життя дитини є надзвичайно відповідальним щодо формування її нервової системи. На цьому віковому етапі нервовій системі дитини притаманні такі ознаки:
- Низька витривалість і працездатність...

- Повірте у неповторність своєї дитини, у те, що вона єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя
- Дозвольте дитині бути собою...

Не можна змушувати дитину їсти або доїдати, тиснути на неї, зумовлювати почуття провини. Це формує у дитини негативне ставлення до харчування та до дорослого, який примушує її доїдати.
Не слід обіцяти дитині щось в обмін на з’їдену страву: «Якщо з’їси — куплю!», «Їж, а то Марійка з’їсть», «Не з’їси тарілку борщу, не підеш на прогулянку». Погрози та ультиматуми...

Розпочинайте підготовку до школи з ігор, які дадуть дитині змогу набути нових знань, умінь та навичок, розвивати її здібності. Мова гри — найзрозуміліша для дитини, тому грайтеся з нею в ігри на кшталт: «Чого не стало?», «Що змінилося?», «Слова-міста», «Назви одним словом»...

«Бути готовим до школи – не означає уміти читати, писати і рахувати. Бути готовим до школи – означає бути готовим усьому цьогонавчитися».
Ні, це не означає, що ви даремно вчили абетку та невтомно рахували яблука. Це означає, що такі навички, як не дивно, – не головне у готовності дитини до школи.
В інтелектуальному плані у дитини мають бути: певний рівень пізнавальних інтересів, готовність до змін, бажання вчитися. Необхідні уміння долати труднощі та доводити

Дитячі страхи є нормальною реакцією дитини, яка усвідомлює недостатність своїх можливостей. У міру розвитку умінь дитини одні страхи зникають, а інші з’являються, бо дитина усвідомлює нові небезпеки. Відсутність страхів не є показником благополуччя. Здорова дитина – та, яка не боїться боятися. Шкідливими страхами є ті, що ...

Як часто ми дорослі вважаємо, що краще покарати малюка, накричати на нього, ніж спокійно вислухати і спробувати зрозуміти. Адже ми не вирішуємо проблему, нас дратує плач, непослух, свій гнів на самих себе намагаємося перекласти на дитину. Нам дуже важко зрозуміти: якщо дитина плаче, значить ...

Напевне, ви погодитеся, що психічне здоров'я нації у майбутньому залежить від того, наскільки сьогодні ми зуміємо забезпечити юним особистостям такий важливий для них психологічний комфорт, створити умови, які гарантували б кожної дитині душевне, фізичне і соціальне благополуччя. Невблаганна статистика засвідчує ...

Через вікові особливості психіка дитини старшого дошкільного віку нестабільна. У цьому віці відбувається зміна основного виду діяльності: гра змінюється навчанням. Нестабільність психіки є однією з підстав виникнення різних видів залежності, і не лише комп'ютерної. Під впливом комп'ютерних ігор у дитини навіть у дошкільному віці може сформуватися адиктивна поведінка. Зокрема вона характеризується ...

Непосидюща дитина – це не просто постійний галас і метушня в домі, це й постійний страх за її життя і здоров’я. не має такої щілини чи отвору, куди вона не сунула б носа чи пальця, немає заборон, яких вона не порушувала б.
Причиною такої нестриманості, як правило, є тимчасове переважання сили збудження нервової системи над силою гальмування. Цей дисбаланс компенсується ...

Агресивна дитина — це не тільки батьківський смуток, загроза благополуччю дитячого колективу, але й нещасна дитина, яку ніхто не розуміє, не хоче приголубити й пожаліти. Дитяча агресивність - ознака внутрішньої емоційної нестабільності, згусток негативних переживань, один зі способів психологічного захисту.

Вас вітає




практичний психолог ДНЗ №293 "Багряні вітрила"


Тернова Анастасія Вадимівна,


яка надає кваліфіковані консультації батькам та педагогам закладу щодо виховання та розвитку дітей та регулярно проводить діагностичні обстеження та корекційні заняття з вихованцями.

Чим зайнятися з дітьми під час карантину?

Карантин, який оголосили по всій Україні через новий коронавірус, значно ускладнив життя батькам. Я пропоную декілька варіантів розваг, якими можна зацікавити дітей вдома...

Вимушені канікули можна провести продуктивно та з користю

Пандемія коронавірусу в світі - топ тема всіх новин та розмов. Але завжди важливо пам’ятати не лише про фізичне здоров’я, але і про психологічне. Як пережити карантин і не нашкодити собі?