Пріоритетні напрямки роботи психологічної служби ДНЗ:

gallery/0_75993_cd74fa0c_xxxl
Тернова Анастасія Вадимівна ДНЗ №293 місто Запоріжжя

ВИ МОЖЕТЕ

ознайомитись з цікавими та корисними консультаціями, підготовленими нашим практичним психологом,

ТЕМИ ЯКИХ ПОДАНІ У ПЕРЕЛІКУ НИЖЧЕ

- Розвиток пізнавальних процесів дошкільнят;
- Вивчення психологічної адаптації новоприбулих дітей;
- Вивчення готовності дітей до навчання в школі;
- Психологічна просвіта та підвищення психологічної компетентності батьків;
- Профілактика насильства в освітньому процесі;
- Інклюзивна освіта;
- Підвищення професійної компетентності практичного психолога.

Про збереження та зміцнення психічного здоров'я дитини.


Психічне здоров'я дитини - стан душевного благополуччя, емоційного комфорту, впевненість у своєму майбутньому, пов'язана з відчуттям захищеності свого «Я».
Психічно здорова дитина - характеризується гармонійністю розвитку, врівноваженістю, адаптивністю, а також духовністю, орієнтацією на саморозвиток і самоактуалізацією.

 

Гармонійний особистісний розвиток і фізичне здоров'я сприяють успішній адаптації дитини у соціумі.

Емоційна потреба у любові та захищеності посідає перше місце серед душевних потреб дітей.

Недостатнє задоволення цієї потреби зумовлює виникнення у дітей короткочасних і тривалих негативних психічних станів. Майже кожна ситуація, у якій зневажається, а той принижується почуття власної гідності дитини, сприймається нею як критична. Потреба дітей у повазі є дуже важливою. Задоволення цієї потреби веде до підвищення рівня психічного здоров'я дитини, і навпаки.

Відомо, що незадоволення значущих для дитини потреб породжує страждання, а часті страждання призводять до «руйнівних» емоцій»: гніву, злості, агресії. Вони руйнують і саму дитину (її психіку, здоров'я у цілому), і її взаємини з оточенням. А від досвіду, набутого у період дошкільного дитинства, значною мірою залежить, буде дитина оптимістом чи песимістом, наскільки віритиме у свої сили, а отже, як зуміє здолати звичайні труднощі життя, протистояти перешкодам, спокусам тощо

Дуже важливо помічати відхилення у поведінці дітей і вчасно надавати відповідну психологічну допомогу. Саме від уміння вихователя вчасно підмічати, правильно розуміти та корегувати особливості емоційних проявів дитини у процесі регуляції нею своєї ігрової діяльності і спілкування багато у чому залежить подальший розвиток підростаючої особистості.

 

 

 

 

 

 

 

Криза трьох років: зрозуміти, а не здолати

 

 

 

 

 

 

Дитина раннього віку: як не допустити перевтоми

 

 

 

 

 

 

Рекомендації батькам щодо виховання

 

 

 

 

 

 

 

Якщо дитина відмовляється від їжі

 

 

 

 

 

 

 


Як сформувати у дитини позитивне ставлення до школи

 

 

 

 

 

 

 

Готовність дитини до школи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подолання тривожності та дитячих страхів

 

 

 

 

 

 

 

Чому діти плачуть

 

 

 

 

 

 

 

Піклуватися про психологічне здоров'я дитини – завдання батьків

 

 

 

 

 

 

Комп'ютерна залежність у дошкільників

 

 

 

 

 

 

 

 

Гіперактивна дитина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Агресивна дитина

gallery/0_75993_cd74fa0c_xxxl

При надходженні в дошкільний навчальний заклад всї діти проходять через адаптаційний період. Адаптація - це складний процес пристосування організму, який відбувається на різних рівнях: соціальному, фізіологічному, психологічному.
Лікарі та психологи розрізняють три ступеня адаптації дитини до дитячого садка...

Третій рік життя називають критичним через системні зміни у психіці дитини, новий етап у формуванні її особистості.                                      Кризовий період засвідчує один із важливих моментів розвитку дитини раннього віку – усвідомлення себе як окремої істоти, яка має власні бажання, що не завжди збігаються з бажаннями інших. Це спричиняє появу...

Адаптація дитини до дитячого садка

Ранній період життя дитини є надзвичайно відповідальним щодо формування її нервової системи. На цьому віковому етапі нервовій системі дитини притаманні такі ознаки:
- Низька витривалість і працездатність...

- Повірте у неповторність своєї дитини, у те, що вона єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя
- Дозвольте дитині бути собою...

Не можна змушувати дитину їсти або доїдати, тиснути на неї, зумовлювати почуття провини. Це формує у дитини негативне ставлення до харчування та до дорослого, який примушує її доїдати.
Не слід обіцяти дитині щось в обмін на з’їдену страву: «Якщо з’їси — куплю!», «Їж, а то Марійка з’їсть», «Не з’їси тарілку борщу, не підеш на прогулянку». Погрози та ультиматуми...

Розпочинайте підготовку до школи з ігор, які дадуть дитині змогу набути нових знань, умінь та навичок, розвивати її здібності. Мова гри — найзрозуміліша для дитини, тому грайтеся з нею в ігри на кшталт: «Чого не стало?», «Що змінилося?», «Слова-міста», «Назви одним словом»...

«Бути готовим до школи – не означає уміти читати, писати і рахувати. Бути готовим до школи – означає бути готовим усьому цьогонавчитися».
Ні, це не означає, що ви даремно вчили абетку та невтомно рахували яблука. Це означає, що такі навички, як не дивно, – не головне у готовності дитини до школи.
В інтелектуальному плані у дитини мають бути: певний рівень пізнавальних інтересів, готовність до змін, бажання вчитися. Необхідні уміння долати труднощі та доводити

Дитячі страхи є нормальною реакцією дитини, яка усвідомлює недостатність своїх можливостей. У міру розвитку умінь дитини одні страхи зникають, а інші з’являються, бо дитина усвідомлює нові небезпеки. Відсутність страхів не є показником благополуччя. Здорова дитина – та, яка не боїться боятися. Шкідливими страхами є ті, що ...

Як часто ми дорослі вважаємо, що краще покарати малюка, накричати на нього, ніж спокійно вислухати і спробувати зрозуміти. Адже ми не вирішуємо проблему, нас дратує плач, непослух, свій гнів на самих себе намагаємося перекласти на дитину. Нам дуже важко зрозуміти: якщо дитина плаче, значить ...

Напевне, ви погодитеся, що психічне здоров'я нації у майбутньому залежить від того, наскільки сьогодні ми зуміємо забезпечити юним особистостям такий важливий для них психологічний комфорт, створити умови, які гарантували б кожної дитині душевне, фізичне і соціальне благополуччя. Невблаганна статистика засвідчує ...

Через вікові особливості психіка дитини старшого дошкільного віку нестабільна. У цьому віці відбувається зміна основного виду діяльності: гра змінюється навчанням. Нестабільність психіки є однією з підстав виникнення різних видів залежності, і не лише комп'ютерної. Під впливом комп'ютерних ігор у дитини навіть у дошкільному віці може сформуватися адиктивна поведінка. Зокрема вона характеризується ...

Непосидюща дитина – це не просто постійний галас і метушня в домі, це й постійний страх за її життя і здоров’я. не має такої щілини чи отвору, куди вона не сунула б носа чи пальця, немає заборон, яких вона не порушувала б.
Причиною такої нестриманості, як правило, є тимчасове переважання сили збудження нервової системи над силою гальмування. Цей дисбаланс компенсується ...

Агресивна дитина — це не тільки батьківський смуток, загроза благополуччю дитячого колективу, але й нещасна дитина, яку ніхто не розуміє, не хоче приголубити й пожаліти. Дитяча агресивність - ознака внутрішньої емоційної нестабільності, згусток негативних переживань, один зі способів психологічного захисту.

Вас вітає




практичний психолог ДНЗ №293 "Багряні вітрила"


Тернова Анастасія Вадимівна,


яка надає кваліфіковані консультації батькам та педагогам закладу щодо виховання та розвитку дітей та регулярно проводить діагностичні обстеження та корекційні заняття з вихованцями.

Чим зайнятися з дітьми під час карантину?

Карантин, який оголосили по всій Україні через новий коронавірус, значно ускладнив життя батькам. Я пропоную декілька варіантів розваг, якими можна зацікавити дітей вдома...

Вимушені канікули можна провести продуктивно та з користю

Пандемія коронавірусу в світі - топ тема всіх новин та розмов. Але завжди важливо пам’ятати не лише про фізичне здоров’я, але і про психологічне. Як пережити карантин і не нашкодити собі?

Найголовніше – це зрозуміти, що дитина тривожна. Для цього спілкуйтеся з дитиною, говоріть про те, що її хвилює, чого вона боїться, про що думає. Дитина має довіряти вам. Вона має бути впевненою, що звернувшись до вас за порадою чи підтримкою, не отримує осуду чи насмішки, а знайде розуміння, знатиме, що ви завжди допоможете їй знайти вихід у будь-якій ситуації . . .

Рекомендації для батьків та педагогів щодо взаємодії з тривожною дитиною

Як говорити з дітьми про коронавірус?

Ми починаємо говорити з дітьми, коли ми самі спокійні, коли ми маємо відповіді. Ми говоримо, що зараз в усьому світі шукають засіб, вакцину, можливість запобігти такому вірусу. Час від часу у світі бувають такі захворювання і вже не раз люди знаходили засоби боротьби. Ми робимо кілька . . .