Menu

Адаптація дитини до дитячого садка

При надходженні в дошкільний навчальний заклад всї діти проходять через адаптаційний період. Адаптація – це складний процес пристосування організму, який відбувається на різних рівнях: соціальному, фізіологічному, психологічному.

Лікарі та психологи розрізняють три ступеня адаптації дитини до дитячого садка: легку, середню і важку.

  • При легкій адаптації поведінка дитини нормалізується протягом місяця. Апетит досягає звичайного рівня вже до кінця першого тижня, сон налагоджується через 1-2 тижні. Гострих захворювань не виникає.
  • Під час адаптації середньої тяжкості сон і апетит відновлюються через 20-40 днів, протягом місяця настрій може бути нестійким. Емоційний стан дитини нестабільний. Однак при підтримці дорослого дитина проявляє пізнавальну і поведінкову активність, легше звикає до нової ситуації.
  • Важка адаптація призводить до тривалих і важких захворювань. У дитини переважають агресивно-руйнівні реакції (руховий протест, агресивні дії); активний емоційний стан (плач, обурений крик); або відсутня активність при більш-менш виражених негативних реакціях (тихий плач, пасивне підпорядкування, пригніченість, напруженість).

Фактори, від яких залежить протікання адаптаційного періоду:

1. Вік.

2. Стан здоров’я.

3. Рівень розвитку.

4. Уміння спілкуватися з дорослими і однолітками.

5. Сформованість предметної та ігрової діяльності.

6. Наближеність домашнього режиму до режиму дитячого садка.

Причини важкої адаптації:

1. Відсутність в сім’ї режиму, що збігається з режимом дитячого садка.

2. Наявність у дитини своєрідних звичок.

3. Невміння зайняти себе іграшкою.

4. Несформованість елементарних культурно-гігієнічних навичок.

5. Відсутність досвіду спілкування з малознайомими людьми.

ЯК БАТЬКИ МОЖУТЬ ДОПОМОГТИ СВОЇЙ ДИТИНІ В ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ ДО ДИТЯЧОГО САДОЧКА

1. По можливості розширювати коло спілкування дитини, допомогти йому подолати страх перед незнайомими людьми, звертати увагу дитини на дії і поведінку сторонніх людей, висловлювати позитивне ставлення до них.

2. Допомогти малюкові розібратися в іграшках: використовувати сюжетний показ, спільні дії, залучати дитину в гру.

3. Розвивати наслідуваність в діях: «політаємо, як горобці, пострибаємо як зайчики».

4. Вчити звертатися до іншої людини, ділитися іграшкою, жаліти.

5. Не висловлювати жалю про те, що доводиться віддавати дитину в дошкільний заклад. Деякі батьки бачать, дитина недостатньо самостійна в групі, наприклад, не привчений до горщика. Вони лякаються і перестають водити його в дитячий садочок. Це відбувається тому, що дорослі не готові відірвати дитину від себе.

6. Привчати до самообслуговування, заохочувати спроби самостійних дій.

У період адаптації важливо попереджати можливість втоми або перезбудження, необхідно підтримувати врівноважену поведінку дитини. Для цього не відвідуйте людних місць, не перевантажуйте дитину новою інформацією, підтримуйте вдома спокійну обстановку.
Швидше за все, ваша дитина прекрасно впорається зі змінами в житті. Завдання батьків – бути спокійними, терплячими, уважними і турботливими. Радіти при зустрічі з дитиною, говорити привітні фрази: я за тобою скучила; мені добре з тобою. Обіймайте малюка якомога частіше!

Залишити відповідь